ALGEMEEN
NETWERK pedagogische begeleiding
verslag
bijlagen
archief
- 2.1 handleiding steekkaarten RA lager onderwijs
- 2.2 inleidende tekst steekkaarten LEREN
- 2.3 link met Zill PGO bao steekkaarten LEREN
- 2.4 bijlagen SK werkhouding gedrag lager
- 2.5 steekkaart 1 weinig gemotiveerd
- 2.5 steekkaart 2 moeite met concentreren
- 2.5 steekkaart 3 moeite met opdrachten en taken
- 2.5 steekkaart 4 onnauwkeurig en slordig werken
- 2.5 steekkaart 5 niet binnen afgesproken tijd in orde met opdrachten en taken
- 2.5 steekkaart 6 vaak om bevestiging vragen
- 2.5 steekkaart 7 geen hulp vragen
- 2.5 steekkaart 8 minder scoren dan verwacht
- 2.5 steekkaart 9 taken en opdrachten niet zelfstandig kunnen verwerken
- 2.5 steekkaart 10 niet met anderen kunnen samenwerken
- 2.5 steekkaart 11 niet kunnen doorzetten bij moeilijke opdrachten
- 2.5 steekkaart 12 niet kunnen omgaan met kritische feedback
- 2.5 steekkaart 13 verveling demotivatie frustratie onderpresteren
- 2.5 steekkaart 14 veel praten tijdens les
- 2.5 steekkaart 15 moeilijk met regels en afspraken
- 2.5 steekkaart 16 les storen
- 2.5 steekkaart 17 opstandig gedrag vertonen
- 2.5 steekkaart 18 geen band met klasgroep
- 2.5 steekkaart 19 geen band met mij als leerkracht
- 2.5 steekkaart 20 zich niet goed voelen in bepaalde situaties
- 2.5 steekkaart 21 Ik merk dat de leerling niet tot automatisatie komt
- 2.5 steekkaart 22 Ik merk dat de leerling niet kan starten
- 2.5 steekkaart 23 Ik merk dat de leerling leerstof trager verwerkt
- 2.5 steekkaart 24 Ik merk dat de leerling geen transfer maakt
- 2.5 steekkaart 25 Ik merk dat de leerling vaak appel doet op mij
- 2.5 steekkaart 26 Ik merk dat de leerling zich niet kan organiseren
- 2.5 steekkaart 27 Ik merk dat de leerling niet komt tot zelfreflectie en zelfsturing
- 3.1 eerste hulp bij stress leerkrachten
- 3.2 eerste hulp bij schooluitval
- 3.3 strategieën om gewenst gedrag te bevorderen
- 3.4 5 steps of self-regulation
- 3.5 10 technieken bij storend gedrag
- 3.6 50 voorbeelden van concrete complimenten
- 3.7 top10 van prosociale strategieën